מהי מערכת CRM

מערכות CRM

מאפשרות ניהול קשרי לקוחות תוך הבנה וניתוח הצרכים שלהם. מערכות crm מבוססות על מגוון כלים של טכנולוגיות מידע וניתן לשלב אותן עם מערכת ניהול לידים. הדגש בתחום של ניהול קשרי לקוחות הוא על מתודולוגיות, תוכנות מחשב וחומרות מחשב. כל אלו יחד מהווים ארגז כלים משמעותי עבור עסק במאה ה-21. התוכנות והחומרות מאפשרות לעסק לנהל לידים לאורך זמן. ניהול לידים תורם לשימור לקוחות קיימים, גיוס לקוחות חדשים ומניעת נטישה. בנוסף, הדגש העיקרי במערכות crm הוא על שילוב בין פעולות שיווקיות ויצירת לידים לבין שימור לקוחות ופיתוח בסיס הלקוחות הקיים.

עסק שעושה שימוש במערכות crm יכול לבחון את הערך הכלכלי הנוצר עבורו כתוצאה מתהליכים של יצירת לידים. במידה והעסק בוחר ברכישת לידים דרך חברה חיצונית, מערכות crm מאפשרות הטמעה של המידע וניתוח מושכל של לידים איכותיים. מערכות crm מתאימות לעידן בו יצירת לידים היא חלק בלתי נפרד מאמצעי השיווק והפרסום בעסקים. 

 

מרכיבי מערכות CRM

יש כמה מרכיבים בולטים המהווים את הבסיס של מערכות crm. מרכיבים אלו מאפשרים יצירת לידים איכותיים ואיסוף של לידים באינטרנט לאורך זמן. המערכות כוללות מידע על הלקוח וכך מנסות לבנות תמונה מלאה של הצרכים שלו. בהינתן הפרטים על הלקוח ניתן לפנות לקהל יעד פוטנציאלי באתרי אינטרנט ספציפיים. פנייה כזו משפרת את אחוזי ההמרה של לידים והיא מקנה לעסק יתרון על פני המתחרים. המערכות כוללות מידע על מאפייני הלקוח מבחינת גיל, תחום עיסוק ומצב משפחתי. הן מספקות אינפורמציה על דפוסי צריכה בעבר ומדגישות העדפות ומידת שביעות רצון.

מערכות crm מגדילות את היכולת של הארגון להבין את צרכי הלקוחות והשילוב עם יצירת לידים מוכיח את עצמו.
לקבלת פרטים על המערכת